15.8.10

現在已經開始進入狀態了,不斷畫心中所想,而自己都不斷考慮用甚麼方法填顏色,到最後因為自己不得在手稿上填顏色,都是用原本的方法「電腦」。但發現效果亦不錯,可能會是我的icon,所以暫時這個部份的作品會是用這個方法。

其實有時候會想想我將就讀的藝術學校是否適合我的,因為自己可能比較適合在好像Mary-loup讀的專門畫illustration的學校。但是我說的都是未知之數,有可能在現在這間學校比較多元化。我亦可以繼續用我的「冷」去做東西,嘩,,,如果我可以好像Niki de Saint Phalle去做一些很大規模的作品便好了,而且我要跟她學習一下她的顏色配搭,我自己本身對於顏色是完全不敏感,而且我比較喜歡黑白色,久而久之我對顏色配搭會有些不知所措。不過,我將會正面面對它,嘗試給自己多一點顏色。

I am currently drawing my own stuff and I am in the good drawing mood. But I am thinking about how to paint my drawing. At the end, I used my original method to paint them. " Computer". After I tried to use computer, I found that is quite good and I decided to use this method to finish this collection.

Sometimes, I am thinking this art school suitable for me or not. Maybe I am suitable for the art school which Mary-loup studied in illustration. But that is the unknown thing, maybe this school is more diversified. And I can use the knitting wool for my next art piece.
Um...It wil be so good if I can be Niki de Saint Phalle. Because I can do the bigger stuff in the public area. And I need to learn the color match from her. My color match is not good, and I like black and white more, so I am not sensitive to colors. But I will face my weakness and I will give myself more colors.

2 comments: